Současné procesy doručení dodávky jsou velice zdlouhavé, vyžadují hodně manuální práce a velkou spotřebu papíru. Cílem projektu bylo zautomatizovat co nejvíc procesů a hlavně snížit spotřebu papíru, ideálně alespoň o 80%. Na tomto projektu jsem pracoval v rámci svého působení ve firmě Autocont. Společně s kolegy z IT realizací jsme vymysleli řešení na bázi mobilní aplikace pro tablet spojené s mobilním telefonem pro volání.
Průzkum současných procesů
Nejprve jsme analyzovali současné procesy a mluvili s pracovníky logistiky. Společně jsme vytipovali slabá místa a navrhli možnosti, jak je pomocí aplikace a moderních technologií co nejvíce automatizovat a zjednodušit.
Skicování
Podle nově vytvořeného procesního modelu jsem navrhl první skici aplikace, celkové flow a všechny možné odbočky od hlavního procesu.
Prototypy a testy
Na základě těchto skic jsem začal vytvářet interaktivní klikatelný prototyp. Chtěl jsem ho otestovat s reálnými uživateli, ale to mi bohužel nebylo umožněno. Od jejich manažera jsem ale dostal poměrně podrobný popis zlepšováků a podnětů z praxe, které jsem promítl do aplikace. Firma Autocont, ve které jsem pracoval, disponovala svojí sítí lokálních skladů a skladníci zaváželi zboží klientům. Toho jsem využil a několika závozů se osobně účastnil. Během této krátké zkušenosti jsem navnímal spoustu zajímavých postřehů, které jsem mohl promítnout do designu a flow aplikace.
Grafický návrh
Po schválení prototypu aplikace jsem vytvořil vizuální návrh. Ten jsem zaměřil na čitelnost a značný důraz jsem kladl na velikost ovládacích prvků.